style="margin-top:40px;"

duminică, 15 ianuarie 2017

Mihai Eminescu - ATAT DE FRAGEDA.. lyrics poet national si universal ! Mihai Eminescu (născut Mihail Eminovici; n. 15 ianuarie 1850, Botoșani – d. 15 iunie 1889, București) a fost un poet, prozator și jurnalist român, socotit de cititorii români și de critica literară postumă drept cea mai importantă voce poetică din literatura română. Mihai Eminescu (born Michael Eminovici b. January 15, 1850, Botosani - d. June 15, 1889, Bucharest) was a poet, novelist and journalist Romanian, considered Romanian readers and literary criticism posthumous as the most important voice poetic literature Romanian. Atât de frageda, te-asameni Cu floarea alba de cires, Si ca un înger dintre oameni In calea vietii mele iesi. Abia atingi covorul moale, Matasa suna sub picior, Si de la crestet pâna-n poale Plutesti ca visul de usor. Din încretirea lungii rochii Rasai ca marmura în loc S-atârna sufletu-mi de ochii Cei plini de lacrimi si noroc. O, vis ferice de iubire, Mireasa blânda din povesti, Nu mai zâmbi! A ta zâmbire Mi-arata cât de dulce esti, Cât poti cu-a farmecului noapte Sa-ntuneci ochii mei pe vechi, Cu-a gurii tale calde soapte, Cu-mbratisari de brate reci. Deodata trece-o cugetare, Un val pe ochii tai fierbinti: E-ntunecoasa renuntare, E umbra dulcilor dorinti. Te duci, s-am înteles prea bine Sa nu ma tin de pasul tau, Pierduta vecinic pentru mine, Mireasa sufletului meu! Ca te-am zarit e a mea vina Si vecinic n-o sa mi-o mai iert, Spasi-voi visul de lumina Tinzându-mi dreapta în desert. S-o sa-mi rasai ca o icoana A pururi verginei Marii, Pe fruntea ta purtând coroana Unde te duci? Când o sa vii?